website laten maken coach
De meeste coaches maken gebruik van mond-tot-mond reclame. Ik geef ze groot gelijk, want dit is een van de beste (en goedkoopste) manieren om nieuwe klanten te werven. Het nadeel: de toestroom van nieuwe klanten is onvoorspelbaar. Je weet nooit hoeveel nieuwe aanmeldingen je volgende maand binnenkrijgt. Een website is de perfecte aanvulling op jouw mond-tot-mond reclame:
- Jouw website wordt iedere maand gevonden door een vast aantal geïnteresseerde leads
- Jouw website converteert deze leads naar klanten - en later fans die jouw mond-tot-mond reclame stimuleren
Op deze manier kan jouw website dus een mooi middel zijn om je klantenbestand exponentieel te laten groeien.
Traffic genereren als coach
Een website die niet gevonden wordt kan geen nieuwe klanten aanleveren. Daarom is het vindbaar maken van jouw coach website het belangrijkste onderdeel. Dit kunnen we op een aantal manieren voor elkaar krijgen.
Organische traffic
Je creëert waardevolle content, gebaseerd op het zoekgedrag in Google, zodat mensen via artikelen/blogs op jouw website terechtkomen.
Google advertenties
Je werkt met Google advertenties om direct bovenin Google te staan voor belangrijke zoektermen als "Business coach" en "Performance coach". Het nadeel ten opzichte van SEO, is dat je per klik betaalt. Het voordeel daarentegen is, dat je direct bovenaan staat (wat bij SEO een lange termijn proces is).
Social advertisement
Als jij als coach een goede campagne hebt lopen, is het adverteren op social media kanalen (Facebook, YouTube, Instagram etc.) een goede manier om leads via je website te genereren.
Bezoekers converteren als coach
Nu er flink wat traffic op onze website staat, is het belangrijk om deze bezoekers te converteren naar klanten. Hiervoor heb je een aantrekkelijk gratis weggevertje nodig. Iets dat bezoekers triggert in hun diepste pijnpunten, aantrekkelijk is om te downloaden en gigantisch weel waarde geeft. Voor geen rode cent. Dit zal een groot deel (zo'n 25%) van de bezoekers aanzetten tot actie.
Vervolgens is het zaak om deze leads verder op te warmen met een geautomatiseerde E-mail reeks. Deze zit vol met waarde en call to actions naar jouw kernproduct. Door dit goed uit te werken op de website, wordt jij overstroomd met nieuwe aanvragen voor je coaching programma.
Website laten maken coach, of toch uitbesteden?
Je zou dit natuurlijk allemaal prima zelf kunnen doen. Maar, als het verhaal hierboven voor jou nieuw is, of je geen tijd hebt om alles uit te werken, raden we zeker aan om dit uit te besteden. Een coach website laten maken is voor jou dan waarschijnlijk de beste optie. Neem bijvoorbeeld eens een kijkje bij enkele Case Studies van ons in de coaching wereld: