Sportschool website laten maken
De meeste sportscholen worden niet overstroomd door leads via hun website. Zonde, want een klein deel van de sportscholen krijgt dit wel voor elkaar. Maar waarom eigenlijk? We zijn de diepte ingedoken om dit te onderzoeken en kwamen tot de volgende conclusie:
- De meeste sportscholen trekken weinig website bezoekers
- De meeste sportschool website converteren slecht
Eigenlijk is het een simpel verhaal. Als jouw website door veel mensen gevonden wordt, en een groot percentage daarvan weet te converteren, wordt jij als sportschool eigenaar overstroomd met leads via je website. Maar... dan moet je natuurlijk wel weten hoe je dit gaat inrichten. Let dus vooral op deze dingen bij een sportschool website laten maken.
Traffic genereren als sportschool
Het is belangrijk om traffic te hebben op jouw sportschool website. Een website die niet gevonden wordt kan namelijk niets opleveren. Je kunt op een aantal manieren traffic genereren naar jouw sportschool website.
Organische traffic
Organische vindbaarheid werkt top, omdat je niets per klik betaalt. Je wil natuurlijk bovenaan staan als iemand "sportschool in JOUW DORP/STAD" in typt. Door een goede SEO strategie kun je dit voor elkaar krijgen.
Google advertenties
Door gebruik te maken van Google advertenties kun je zonder al te veel moeite, jouw sportschool website bovenaan in Google krijgen. Het nadeel hiervan is dat je betaalt per klik. Het voordeel hiervan is dat je direct bovenaan staat. Voor de beste resultaten kun je SEO en SEA combineren.
Social advertisement
Social advertisement is een mooie strategie om bezoekers naar jouw website te trekken. Dit gaat vaak in combinatie met een actie (zomeractie, gratis voedingsschema enzovoort).
Bezoekers converteren als sportschool
Nu we een bende aan traffic op onze website hebben, is het zaak deze bezoekers te converteren naar klanten. Dit doen we door een goed product ecosysteem uit te werken. Een product ecosysteem ziet er als volgt uit:
- Cadeau voor leads (gratis trainingsschema / gratis proefles bijvoorbeeld)
- Product voor leads (uitprobeer maand voor X-% korting bijvoorbeeld)
- Het kernproduct (abonnement)
- Product voor klanten (supplementen / personal training bijvoorbeeld)
Vooral de eerste 3 zijn erg belangrijk op jouw website. Je wil iedereen naar jouw cadeau voor leads toesturen. Dit is een product dat gratis, waardevol en schaalbaar is. Vervolgens wil je iedereen die dit cadeau aanvraagt "upsellen" naar het product voor leads. Dit is een goedkoop instapproduct, dat de "profiteurs" onderscheidt van echte potentiële klanten. Deze mensen kun je vervolgens verder opwarmen en in jouw kernproduct krijgen.
Uitvoering op jouw website
Op jouw sportschool website wil je werken met call to action knoppen. Deze knoppen verwijzen in eerste instantie vrijwel allemaal naar je cadeau voor leads. Hier heb je ook een aparte sales pagina voor. Als iemand dit cadeau vervolgens (met hun naam en E-mailadres) aanvraagt, belanden zij op een "bedankt pagina" waar we hen gelijk naar het product voor leads upsellen. Ook ontvangen zij een geautomatiseerde reeks aan E-mails, die hen waarde geeft en upsellt naar het product voor leads.
Sportschool website laten maken of zelf doen?
Je zou dit natuurlijk allemaal prima zelf kunnen doen. Maar, als dit bovenstaande verhaal nieuw voor jou is, of je geen tijd hebt om alles uit te werken, raden we aan dit uit te besteden. Een sportschool website laten maken is voor jou dan waarschijnlijk de beste optie. Neem bijvoorbeeld eens een kijkje bij enkele Case Studies van ons: